Országútis hírek külföldről: Benoot sem kér tovább a DSM csapatából, Evenepoel a Vuelta felé kacsingat, Párizs kerékpárosbarát várossá kíván válni
Tiesj Benoot is idő előtt bontja fel a szerződését a Team DSM csapatával
Marcel Kittel (2015), Warren Barguil (2018), Edward Theuns (2018), Tom Dumoulin (2019), Michael Matthews (2020) és Marc Hirschi (2021) után Tiesj Benoot sem kívánja kitölteni a szerződését a Team DSM csapatánál, ráadásul mint az közismert a belga Ilan van Wilder és a dán Kragh Andersen testvérek sem érzik magukat a legjobban a német bejegyzésű sornál.
Tavaly nyáron már voltak harcok Benoot és a csapat vezetősége között, de akkor Rudi Kemna sportigazgató cáfolta, hogy a belga kiválóság kilépne a szerződéséből. A csapatmenedzser, Iwan Spekenbrink védi a mundér becsületét anélkül, hogy felfedné azt, hogy pontosan mit is követelnek a versenyzőiktől. A korábbi távozók közül jó néhányan panaszkodtak a szigorú fegyelemre, mint például, hogy nem lehet megváltoztatni a kerékpárok beállításait és, hogy a versenyek előtt különböző házi feladatok elvégzésére utasítják őket.
Remco Evenepoel jövőre a Vuelta a Espanán állhat rajthoz
Nagy valószínűséggel 2022-ben nem tér vissza az Olasz Körversenyre Remco Evenepoel, helyette az év utolsó háromhetes körversenyére, a Vuelta a Espanára fókuszálhat. A Deceuninck-Quick-Step csapatvezetője Patrick Lefevere a minap a belga La Derniére Heure hasábjain nyilatkozott, kijelentve, hogy a fiatal sztár a szezon első felében a rövidebb szakaszversenyekre összpontosít majd.
„Azt szeretnénk, hogy először nyerjen meg egy rövidebb, de annál nívósabb versenyt, úgy mint a Tirreno-Adriatico, a Dauphiné vagy a Svájci Kör. Csak ezt követően látjuk annak értelmét, hogy kapitányként vágjon neki egy nagy háromhetesnek, éppen ezért tűnhet jó választásnak a Vuelta a Espana. Remco még csak huszonkét éves, így nagy hiba lenne két nagy körön is indítani. Egyelőre ezek a terveink a jövő évre nézve” - nyilatkozta Lefevere.
Párizs mintegy 250 millió eurót költ a város kerékpárosbaráttá tételére
Párizs városa ígéretet tett a biztonságos kerékpárút-hálózat fejlesztésére annak az ötéves tervnek a részeként, melynek keretében egy mintegy 250 millió eurós többletköltséggel „100 százalékban kerékpározhatóvá” teszi a francia fővárost.
„Az a célunk, hogy városunkat 100 százalékban kerékpározhatóvá tegyük. Párizs korábban már 150 millió eurót költött el egy kezdeti kerékpározási tervre, amely a fővárosi „forradalom” kezdete volt. 2026-ra a párizsi biztonságos kerékpárút-hálózat eléri a 180 kilométert. A kerékpárosok további 390 kilométernyi részen, egyirányú utcákat használhatnak a szembejövő autóforgalom kivédésére. A terveink között szerepel az is, hogy megelőzzük a kerékpárlopásokat, és kialakítsunk mintegy 100.000 új kerékpártárolót, melynek nagy része a vasút és metróállomások közelében lesz. A fővárosi iskoláknak pedig fokozniuk kell a kerékpáros képzéseket, hogy minden párizsi fiatal tudjon biciklizni” - mondta az AFP hírügynökségnek David Belliard, városátalakításért felelős alpolgármester.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.